Известие

Collapse
No announcement yet.

Дилема

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Дилема

    Здравейте алфисти.
    С някои от вас се познаваме от Fiat форума.
    Сега обаче ми се налага да се консултирам с вас.
    В какво се състои дилемата.
    Днес се чух с мой приятел от Италия. Бил е при негов клиент, който по време на разговора му е споделил, че иска да продаде автомобила си.
    Автомобила е Alfa Romeo 156 2.4 "турбодизел".
    "Комби", което най-вероятно ще означава SW.
    Това в кавичките са цитати от телефонния разговор.
    Нямам представа нито коя година е, нито в какво състояние е. Прегледа "на око" не го смятам за добра информация.
    Колата е на ход и се ползва, но на собственика, италианец, му идва в повече, има и друг автомобил. Не иска да и плаща застраховка и данък, след като може да си върши работата и с другата си кола.
    Външният и вид [екстериор и интериор] бил добър.

    Цената е 500 евро.
    Още 80 евро ще ми струва "отписването".
    Ще отида лично там, но нямам намерение да се връщам с нея. Ще хапна, ще пийна и ще се върна пак със самолета. Ще ми я докарат с платформа.
    Парите за нафта от Рим ще са ми пак толкова, но пък е непозната кола, а и не знам дали и доколко е обслужена.
    Общо взето ще се подготвя за едни 1 000 евро. На толкова да ми стъпи тук в България.

    Идеята ми е, да ме посъветвате струва ли си авантюрата.

    Колата ще е така, както я е карал италианеца. Което си е на нея ще си е там, километража няма да е бутан, дори двигателя няма да го измие жабаря.
    А приятеля ми е наистина верен приятел от много години, а не джамбазин. Занимава се със съвсем други неща, от 15 години е там.

    Благодаря ви предварително за съветите.

  • #2
    Първоначално публикувано от Malone Покажи съобщение
    Здравейте алфисти.
    С някои от вас се познаваме от Fiat форума.
    Сега обаче ми се налага да се консултирам с вас.
    В какво се състои дилемата.
    Днес се чух с мой приятел от Италия. Бил е при негов клиент, който по време на разговора му е споделил, че иска да продаде автомобила си.
    Автомобила е Alfa Romeo 156 2.4 "турбодизел".
    "Комби", което най-вероятно ще означава SW.
    Това в кавичките са цитати от телефонния разговор.
    Нямам представа нито коя година е, нито в какво състояние е. Прегледа "на око" не го смятам за добра информация.
    Колата е на ход и се ползва, но на собственика, италианец, му идва в повече, има и друг автомобил. Не иска да и плаща застраховка и данък, след като може да си върши работата и с другата си кола.
    Външният и вид [екстериор и интериор] бил добър.

    Цената е 500 евро.
    Още 80 евро ще ми струва "отписването".
    Ще отида лично там, но нямам намерение да се връщам с нея. Ще хапна, ще пийна и ще се върна пак със самолета. Ще ми я докарат с платформа.
    Парите за нафта от Рим ще са ми пак толкова, но пък е непозната кола, а и не знам дали и доколко е обслужена.
    Общо взето ще се подготвя за едни 1 000 евро. На толкова да ми стъпи тук в България.

    Идеята ми е, да ме посъветвате струва ли си авантюрата.

    Колата ще е така, както я е карал италианеца. Което си е на нея ще си е там, километража няма да е бутан, дори двигателя няма да го измие жабаря.
    А приятеля ми е наистина верен приятел от много години, а не джамбазин. Занимава се със съвсем други неща, от 15 години е там.

    Благодаря ви предварително за съветите.
    Заслужава си, годината ще е 2000та и нагоре.
    Fiat Punto 1.4GT 1996
    Hyundai Tucson 2.0 2007
    Renault Clio 1.5 2019

    Comment


    • #3
      Ми щом на жабата му е дошла в повече със сигурност от доста време не я е обслужвал. Ако не щрака като трактор и не прави сиви или бели облаци отзад са и добре парите. Тука сигурно знаеш, едни 700-800 лв. за обслужване на ДВГ ще ти трябват.
      AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

      Comment


      • #4
        Значи ... не се оплаквам, ще се намерят пари за обслужване, има ги, но 700-800 лева ми се струват малко множко.
        Опита ми е нулев с дизелови автомобили, също толкова и с Alfa Romeo.
        Досега все бензин и все Fiat и повече от 200-300 лева не съм давал.
        На какво се дължи тази сума за обслужване?
        Просто искам да съм подготвен, да знам какво да искам в сервиза, на какво да обърна внимание.

        Comment


        • #5
          Ангренаж,масло,филтри...невъзможно е някой носач да не потропва...екотакса,преглед,регистрация,гражданска ,данък...възможно е накладки и други консумативи...под 1000 лв. няма как да минеш.
          Alfa 156
          ::::1.8ts::::144hp::::'98:::::
          sigpic

          Comment


          • #6
            За 1000 евро и строшена да е, пак ще й избиеш парите....
            156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

            OEM & Ventura Garage
            http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщение
              За 1000 евро и строшена да е, пак ще й избиеш парите....
              А, ... "ето това чукане чаках", благодаря.
              Това исках да чуя.
              А и се надявам да не е накрая на жизнения си път.
              Защото покупката не е "за избиване", аз кола трудно продавам. Влюбвам се. Без значение дали е Алфа, Фиат, Субару или дори Голф. Ако я направя така като искам да е, ако тя не ме предаде, най вероятно ще се пенсионирам с нея, без значение от марката.
              Идеята е да кача "сгодната ми женица" на нещо по-добро от сегашното и 6 скоростно Punto.
              Че ... добро си е, цвят, джанти, LPG, но няма серво, няма климатик, две врати, пообажда се тук таме нещо през месец, а и си стана вече на години [и колата и сгодната ми женица].
              Осъзнавам, че ще е доста смущаващо за нея да слезе от 55 hp и да се качи на ... не знам ... 2.4 "турбодизел", 130+ hp, но надявам се да свикне.
              Поне няма да потегля "на 4-та", както се случва сега.

              @StanG
              Разбира се, ако включа "екотакса, преглед, регистрация, гражданска, данък" в обслужването, съгласен съм.
              Аз просто в обслужване включвам само едни филтър, ремъци и масло [двигател и скоростна кутия].
              Разходите в кавичките са неизбежни, те са или еднократни или всяка година, няма как да избягам от това.
              Питах за тривиалното обслужване през 10 хиляди километра. Защото имам приятел с едно B6 Avant, верно че сменя по рядко масло и ремъци, но пък когато дойде време за смяна чак му се плаче.
              Та гледам да избягвам подобни изненади, както казах нямам опит с дизелови автомобили.

              Comment


              • #8
                Аз се сдобих с 156 2.4жтд преди 1 месец и съм доволен, не е sw т.е. не е комби.
                Дотук ми стъпи 2000лв включително и зимните гуми, маслото сложих castrol 10w40, ангренажен ремък, термостат, антифриз, маслен филтър, стелки, диагностика.
                Преди да я купя се обадих по телефона на майстора който ми обслужваше колите докато живеех в Италия и той ми каза че тази алфа с този мотор имат само дреболии за правене и си заслужава особенно ако можеш да си правиш дреболийте.
                При алфите има един проблем - влюбваш се в тях... така че внимавай с манекенката!
                Alfa Romeo 2.4 jtd 136к.с. 2000г.
                Стъпва по паважа с 15 цола джанти, като манекенка с 15 сантиметрови токове.

                Comment


                • #9
                  А бе пич...взимай я, какво му мислиш?
                  Ако не ти не ти допадне...ми се обади)
                  Ето някой цени на части:
                  215лв.- агренаж с ролки, ремък без водна помпа
                  Всички филтри - 60лв.
                  масло - по избор...добър вариант към 100лв.
                  Това е първото и най важното което трябва да направиш.
                  Към 450лв. са ти регистрация, еко такса и Г.О.
                  Незнам колко ще те удрусат за платформата или автовоза макс да е 400евро...
                  От там нататъка си правиш сметка....но си заслужава и да не е за теб...да я вземеш...ще изкараш някой лев при тая цена на колата.
                  По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                  https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                    А бе пич...взимай я, какво му мислиш?
                    Ако не ти не ти допадне...ми се обади)
                    Ето някой цени на части:
                    215лв.- агренаж с ролки, ремък без водна помпа
                    Всички филтри - 60лв.
                    масло - по избор...добър вариант към 100лв.
                    Това е първото и най важното което трябва да направиш.
                    Към 450лв. са ти регистрация, еко такса и Г.О.
                    Незнам колко ще те удрусат за платформата или автовоза макс да е 400евро...
                    От там нататъка си правиш сметка....но си заслужава и да не е за теб...да я вземеш...ще изкараш някой лев при тая цена на колата.
                    Обтяжната ролка на пистовия ремък беше към 300 лв. по спомен.
                    AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                    Comment


                    • #11
                      250тина лв е...
                      156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                      OEM & Ventura Garage
                      http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                      Comment


                      • #12
                        Зависи кое ти е по-важно- нервите и спокойствието или парите. Всеки си гледа от неговата кула и от неговото финансово състояние. Аз дадох за кола 99 с най-архаичния 2,4 турбодизел както ти му каза- та дадох 4400. Има и за по 2400лв 2001 година с по-новия двигател. Обаче винаги предпочитам да дам 1000 или 2000 отгоре, но в следващите 2-3-4 години да имам спестени нерви и пари, не че има гаранция, че като се ръснеш ще получиш хубава кола- съвсем не. НО, за 1000-1500 лв отгоре ще можеш оттук да си вземеш не котка в чувал, а нещо, което може да видиш и прецениш /донякъде/. 1000 лв разделени на 3 години, колкото си карам средно колите, ами .... не са ми много.
                        Не бих взел кола, която не мога да видя и да пипна. А и подхождаш грешно, още с покупката искаш да пестиш и минеш евтино, а това не е кола за минаване евтино. Обслужва се трудно, елементарни наглед неща обикновенно тук се правят в сервиз и трудно, частите не са като на нисък клас фиат, а разхода, макар и перфектен за този двг, ами на мен в Сф ми гори и по 11, а извънградско от 4,7 нагоре, мисълта ми е, че има ли натоварване в града смуче яко, сметни 11 по 2,50 колко прави и го сравни с на бравото ми 1,6 на газ 13/100 по същия този път.... Смених съединител наскоро, грубо е 600 лв, ремък ангренажен и ролки и водна помпа 270 с труд, външния ремък самия той е 20тина лв, ролките са му към 140 отвън, оттук се надаш да не сменяш обтегача за 250, демпферната шайба и тя е някаъде там, да не ти се налага да правиш ремонт на турбо, маховик /нов 700/, радиатор 250-400, окачването дори не го споменавам.
                        Аз не съжалявам, давам, но и се кефя. Просто ако я вземаш с мисълта за евтино и ще сравняваш с пунто или брава, поддръжката ще ти излезе минимум по 2
                        успех

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от kiko73 Покажи съобщение
                          Обтяжната ролка на пистовия ремък беше към 300 лв. по спомен.
                          Говоря за най належащото.....пистовият ремък не може да ти създаде големи проблеми..
                          А ти ккакто си тръгнал...може да подмениш цялата кола, за да си сигурен)
                          По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                          https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                            Говоря за най належащото.....пистовият ремък не може да ти създаде големи проблеми..
                            А ти ккакто си тръгнал...може да подмениш цялата кола, за да си сигурен)
                            НА моЙта Хамортесьорчето и се беше вкопало в планката и блокирало, а ролката виеше на умряло, другата обтяжна ролка също. Бъди сигурен, че никога не сменям нещо ей така, за да се хваля колко кинти съм потрошил за "нЕма защо". Лично аз си намерих амортесьор точно от такава - сменен защото човекът настоявал, а той беше видимо нов. Ама оня жабар, ако е сменил тези, скъпите неща едва ли ще я дава за 500 евра.
                            Оригиналния въздушен филтър е към 40 лв., поленов с въглен (или каквото е там черното) е към 25, маслен оригиналДЪ е 12, за горивния не помня, ама и той е над 20. Знам, че ангренажните ремъци на "Дайко" са хубави, ама аз за да ми е мирна главата карам само с "Пауър грип" и те са към 70 и няколко лева за този мАтор. Има цяла тема за обслужването в раздела за 166 и за този мотор то изобщо не е евтино - ако минеш по "тънката лайстна" след това страдаш.
                            AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                            Comment


                            • #15
                              Мене ако питаш - да ти я качват на един автовоз и айде... Какво ще ходиш да се разправяш да пътуваш.
                              То за тия пари - ще ти дойде на няма 2000лв тука - каквато и да е, и да не искаш да я караш - винаги ще си вземеш парите с поне малка горница.

                              Не харчи левове за самолети, ами иди на кръчма - и се почерпи
                              Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                              ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                              Comment

                              Working...
                              X